Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2007

ΤΡΑΜ και ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα

Επιστολή προς τον Υφυπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Σταύρο Καλογιάννη.

Τα σέβη μου κύριε Υφυπουργέ.
Δεν γνωρίζω αν είστε αρμόδιος για τα θέματα που αναφέρω εν συντομία στη συνέχεια ή είναι το Υπουργείο Μεταφορών. Αν δεν είστε να με συγχωρείτε για τη δαπάνη του πολύτιμου χρόνου σας. Σε αυτή την περίπτωση θα σας παρακαλούσα να με παραπέμψετε στους αρμοδίους.

Υπάρχει οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα, επειδή αρκετός κόσμος προτιμάει να πάρει το αυτοκίνητό του για τις μετακινήσεις του.
Χάνονται χιλιάδες ανθρωποώρες καθημερινά, μολύνεται το περιβάλλον από την κίνηση των ΙΧ, και υπάρχουν επιπτώσεις στην ψυχολογία των πολιτών. Μία καλή αντιμετώπιση του προβλήματος αποτελεί η ευρύτερη επέκταση του δικτύου ΜΕΤΡΟ και η εξυγίανση του ΤΡΑΜ (το οποίο είναι ζημιογόνο).

Κόστος επέκτασης ΜΕΤΡΟ: αρκετά υψηλό.

Παρατήρηση 1: Εάν η Αττική δεν χρηματοδοτηθεί στο Δ' ΚΠΣ, θα υπάρχει πρόβλημα με την περαιτέρω επέκταση του δικτύου ΜΕΤΡΟ.

Παρατήρηση 2: Εάν χρηματοδοτηθεί, το πρόβλημα πάλι δεν εξαλείφεται, λόγω του ποσοστού συγχρηματοδότησης που θα πρέπει να βάλει το Κράτος και με δεδομένο το έλλειμα του προϋπολογισμού.

Παρατήρηση 3: Δυστυχώς είδαμε κατά το παρελθόν ότι η μέθοδος της αυτοχρηματοδότησης δεν λειτούργησε. Οι ιδιώτες έβαλαν ελάχιστα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος καλύφθηκε από το Κράτος.


Προτάσεις:

(1) Να παραδοθεί ο σταθμός ΜΕΤΡΟ "Ελληνικό" πριν από τους υπόλοιπους σταθμούς (όπως έγινε και στην άλλη γραμμή Αιγάλεω - Δουκ. Πλακεντίας). Κατ' αυτό τον τρόπο οι κάτοικοι των κοντινών δήμων θα μπορούν να εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο σταθμό.

(2) Να πραγματοποιηθούν "πολιτοκεντρικές" μελέτες σχετικά με την επέκταση του δικτύου ΜΕΤΡΟ (π.χ. γραμμή από ΚΑΤΕΧΑΚΗ προς ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ/ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥΠΟΛΗ, δημιουργία σταθμού στη ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ κλπ.)

(3) Να ισχύσει πραγματικά το μέτρο της αυτοχρηματοδότησης. Αρχικά το κράτος πραγματοποιεί τις προαναφερθείσες μελέτες και αποφασίζει ποιές νέες γραμμές πρέπει να δημιουργηθούν. Στη συνέχεια κάνει διεθνή διαγωνισμό για την ανάθεση σε ιδιώτες. Οι ιδιώτες καλύπτουν όλο το κόστος κατασκευής, με αντάλλαγμα την εκμετάλλευση του έργου για κάποιο χρονικό διάστημα. Εάν οι Έλληνες επιχειρηματίες δεν επιθυμούν να επενδύσουν τα χρήματά τους σε κάτι τέτοιο, μπορεί να επιθυμούν ξένοι επενδυτές. Επίσης το ίδιο θα μπορούσε να γίνει είτε από Τράπεζες (με έκδοση αμοιβαίου κεφαλαίου για την κατασκευή κάποιας γραμμής), είτε από ιδιώτες-εθνικούς ευεργέτες οι οποίοι θα μπορούσαν να δώσουν το όνομά τους σε κάποιο σταθμό ή κάποια γραμμή.


(4) Για την εξυγίανση του ΤΡΑΜ: (α) Μείωση των σταθμών τουλάχιστον στο μισό (β) Δημιουργία απρόσκοπτης διαδρομής (υπάρχουν αρκετά σημεία της διαδρομής στα οποία εισέρχονται αυτοκίνητα στις γραμμές του ΤΡΑΜ. Θα πρέπει οι γραμμές να αποκλειστούν από τους δρόμους, ίσως με τοίχωμα. Επίσης για να μην σταματάνε οι συρμοί στα φανάρια θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μικρή υπογειοποίηση όπου χρειάζεται). Έτσι το ΤΡΑΜ θα μπορούσε να αποτελέσει ισοδύναμη γραμμή με εκείνες του ΜΕΤΡΟ τουλάχιστον για την ιδιαίτερα σημαντική διαδρομή ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΓΛΥΦΑΔΑ.

(5) Όσον αφορά τα ΑΜΕΑ, να εκπολιτιστούν τα υπάρχοντα μέσα μεταφοράς, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται από αυτά (περισσότεροι ανελκυστήρες, καλύτερες προσβάσεις στους σταθμούς κλπ.)

Επιτέλους η Ελλάδα πρέπει και μπορεί να πάει μπροστά !

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.

Με τιμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: